ევროკომისიამ გაფართოების მეორე ანგარიში გამოაქვეყნა
ევროკომისიამ ევროკავშირის კანონთა კრებულთან (EU acquis) საქართველოს შესაბამისობის შესახებ ანგარიში გამოაქვეყნა. ანგარიში გაწევრიანებისთვის ქვეყნის მზაობას აფასებს.
ევროკომისიის პრესრელიზში ხაზგასმულია ეუთო/ოდირის დასკვნები საქართველოში ჩატარებული საპარლამენტო არჩევნების შესახებ, სადაც აღნიშნულია, რომ დამკვირვებელმა „გამოავლინა რამდენიმე ხარვეზი, რომელსაც დაძაბულ და ძლიერ პოლარიზებულ გარემოში ჰქონდა ადგილი“ და ხაზგასმით აღნიშნა, რომ „ეს წინასწარი დასკვნები ადასტურებს ყოვლისმომცველი საარჩევნო რეფორმის საჭიროებას, რაზეც უკვე იყო საუბარი წინა საკვანძო რეკომენდაციებში“.
ანგარიშში ნათქვამია, რომ კომისიის შარშანდელი რეკომენდაციები ადამიანის ფუნდამენტურ უფლებებთან დაკავშირებით „არ შესრულდა“. ანგარიშის კომენტირებისას, ევროკავშირის ელჩმა პაველ ჰერჩინსკიმ განაცხადა: „ნება მიბოძეთ, მკაფიოდ ვთქვა: ეს [უკუსვლა სასამართლო სისტემასა და ფუნდამენტურ უფლებებში] უპრეცედენტოა ქვეყნისთვის, რომელიც ევროკავშირში გაწევრიანებისკენ ისწრაფვის“.
ელჩმა ხაზგასმით აღნიშნა, რომ „საქართველოს კანდიდატის სტატუსი მიენიჭა იმის გათვალისწინებით, რომ გადაიდგმებოდა ცხრა ნაბიჯი – ძირითადად კანონის უზენაესობასა და დემოკრატიასთან დაკავშირებით. სამწუხაროდ, საქართველოს ხელისუფლების მხრიდან არ ყოფილა საკმარისი პოლიტიკური მზაობა აუცილებელი რეფორმების განსახორციელებლად“. ევროკომისიამ, თავის მხრივ, განაცხადა, რომ მომდევნო წელს, საქართველომ უნდა გააუქმოს კანონი უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ, ასევე გააუქმოს საკანონმდებლო პაკეტი ოჯახური ღირებულებებისა და არასრულწლოვანის დაცვის შესახებ.
ანგარიშში აღნიშნულია, რომ საქართველოს შესაბამისობის დონე ევროკავშირის ერთიან საგარეო და უსაფრთხოების პოლიტიკასთან მნიშვნელოვნად დაბალ, 49%-ს შეადგენს (თუმცა წინა ციკლის დროს 44% იყო) და რომ „საქართველოს 2023 წლის ივნისიდან არ მიუღია მონაწილეობა ევროკავშირის კრიზისების მართვის მისიებსა და ოპერაციებში ერთიანი უსაფრთხოებისა და თავდაცვის პოლიტიკის ფარგლებში“.
ანგარიშში ასევე ხაზგასმულია, რომ „საანგარიშო პერიოდში მნიშვნელოვნად გაიზარდა პირდაპირი ფრენების რაოდენობა სხვადასხვა რეისებზე რუსეთისკენ და რუსეთიდან“, თუმცა ასევე ნათქვამია, რომ „საქართველო თანამშრომლობდა ევროკავშირთან სანქციების გვერდის ავლის თავიდან ასაცილებლად“.
„ევროკავშირი მხარს უჭერს საქართველოს სუვერენიტეტსა და ტერიტორიულ მთლიანობას მის საერთაშორისოდ აღიარებულ საზღვრებში და 2008 წლიდან ჩართულია კონფლიქტების მშვიდობიანი მოგვარების ძალისხმევაში, მათ შორის ევროკავშირის სადამკვირვებლო მისიისა და სამხრეთ კავკასიაში ევროკავშირის სპეციალური წარმომადგენლის მეშვეობით“, – ხაზგასმულია ანგარიშში.
ელჩმა ჰერჩინსკიმ ანგარიშის სულისკვეთება შეაჯამა: „წელს საქართველომ უკან დაიხია, ხოლო სხვა კანდიდატი ქვეყნებმა წინ წაიწიეს, რამდენიმე მათგანმა გაწევრიანების შესახებ მოლაპარაკებები გახსნეს“.
მან განაცხადა, რომ ევროკავშირის კარი ღია რჩება, თუმცა გაფართოების პროცესი დამსახურებაზე დაფუძნებული პროცესია. „ვთავაზობ ხელისუფლებას ძალიან დიდი ყურადღებით წაიკითხოს გაფართოების შესახებ ეს ანგარიში. ის გვთავაზობს მკაფიო გზას ხელახალი ჩართულობისკენ და გზამკვლევს ევროკავშირში საქართველოს შესაძლო წევრობისკენ. მაგრამ მისი განხორციელება მოითხოვს ჭეშმარიტ პოლიტიკურ ნებას და დაბრუნებას ჩვენი უპირობო პრინციპებისა და ღირებულებებისადმი, რომლებზედაც ევროკავშირი არის დაფუძნებული“.
ქვემოთ მოცემული ცხრილი ასახავს საქართველოს მზაობის შეფასებას სხვადასხვა სფეროებში:
თავი | მზაობის დონე |
---|---|
თავი 23: სასამართლო სისტემა და ფუნდამენტური უფლებები | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 24: მართლმსაჯულება, თავისუფლება და უსაფრთხოება | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 5: საჯარო შესყიდვები | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 18: სტატისტიკა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 32: ფინანსური კონტროლი | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 1: საქონლის თავისუფალი გადაადგილება | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 2: მუშახელის თავისუფალი გადაადგილება | მომზადების ადრეული დონე |
თავი 3: დაფუძნების უფლება და სერვისების მიწოდების თავისუფლება | ზომიერად მომზადებული |
თავი 4: კაპიტალის თავისუფალი გადაადგილება | ზომიერად მომზადებული |
თავი 6: მეწარმეობის შესახებ კანონმდებლობა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 7: ინტელექტუალური საკუთრების დაცვის შესახებ კანონმდებლობა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 8: კონკურენციის პოლიტიკა | მომზადების ადრეულ დონესა და მომზადების გარკვეულ დონეს შორის |
თავი 9: ფინანსური სერვისები | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 28: მომხმარებელთა და ჯანმრთელობის დაცვა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 10: ციფრული ტრანსფორმაცია და მედია | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 16: გადასახადები | მომზადების გარკვეულ დონესა და ზომიერად მომზადებულს შორის |
თავი 17: ეკონომიკური და მონეტარული პოლიტიკა | ზომიერად მომზადებული |
თავი 19: სოციალური პოლიტიკა და დასაქმება | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 20: საწარმოების და ინდუსტრიული პოლიტიკა | ზომიერად მომზადებული |
თავი 25: მეცნიერება და კვლევა | ზომიერად მომზადებული |
თავი 26: განათლება და კულტურა | ზომიერად მომზადებული |
თავი 29: საბაჟო კავშირი | ზომიერად მომზადებული |
თავი 14: ტრანსპორტის პოლიტიკა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 15: ენერგეტიკა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 21: ტრანს-ევროპული ქსელები | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 27: გარემო და კლიმატის ცვლილება | მომზადების ადრეული დონე |
თავი 11: სოფლის მეურნეობა და სოფლის განვითარება | მომზადების ადრეული დონე |
თავი 12: სურსათის უვნებლობა, ვეტერინარული და ფიტოსანიტარული პოლიტიკა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 13: თევზის რეწვა | მომზადების გარკვეული დონე |
თავი 22: რეგიონული პოლიტიკა და სტრუქტურული ინსტრუმენტების კოორდინაცია | მომზადების ადრეულ დონესა და მომზადების გარკვეულ დონეს შორის |
თავი 33: ფინანსური და საბიუჯეტო დებულებები | მომზადების ადრეული დონე |
თავი 30: საგარეო ურთიერთობები | ზომიერად მომზადებული |
თავი 31: საგარეო, უსაფრთხოების და თავდაცვის პოლიტიკა | ზომიერად მომზადებული |
ასევე წაიკითხეთ:
- 03/02/2023 – ევროკომისიამ ევროკავშირის კანონთა კრებულთან შესაბამისობის შესახებ ანალიტიკური ანგარიშები გამოაქვეყნა
This post is also available in: English (ინგლისური) Русский (რუსული)