
პარლამენტის პლენარული სესიების მიმოხილვა. 23-26 ოქტომბერი. 2001
23 ოქტომბერი, სამშაბათი 1. კანონპროექტი “ეროვნული ბანკის შესახებ” საქართველოს ორგანულ კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტი წარადგინა საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავჯდომარემ ზაზა სიორიძემ. განიხილეს III მოსმენით. მომხრე – 150 კანონპროექტი წარადგინა საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავჯდომარემ ზაზა სიორიძემ. განიხილეს III მოსმენით. მომხრე – 163 3. კანონპროექტი “ცეცხლსასროლი იარაღის შესახებ” საქართველოს კანონში დამატების შეტანის თაობაზე” /გამომდინარე “ეროვნული ბანკის შესახებ” საქართველოს ორგანულ კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” და “კომერციული ბანკების შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტებიდან/ განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 152 4. კანონპროექტი “”სახელმწიფო ბაჟის შესახებ” საქართველოს კანონში დამატების შეტანის თაობაზე” /გამომდინარე “ეროვნული ბანკის შესახებ” საქართველოს ორგანულ კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” და “კომერციული ბანკების შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტებიდან/ განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 149 5. კანონპროექტი “ნორმატიული აქტების შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებებისა და დამატებების შეტანის თაობაზე” /გამომდინარე “ეროვნული ბანკის შესახებ” საქართველოს ორგანულ კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” და “კომერციული ბანკების შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტებიდან/ განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 150 6. დადგენილების პროექტი “საქართველოს ცენტრალური ბიუჯეტის დაფინანსებაზე მყოფი ორგანიზაციების სპეციალური შემოსავლებისა და ხარჯების მოწესრიგების შესახებ” დადგენილების პროექტი წარადგინა საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავჯდომარის მოადგილემ სულიკო პავლიაშვილმა. ამ დაგენილებით პარლამენტმა მიმართა აღმასრულებელ ხელისუფლებას, რათა 1 ნოემბრამდე გააცნოსOთავიანთი პოზიცია “საფეოდალოებად” ქცეული სამინისტროების სპეცსახსრების ბიუჯეტში ჩარიცხვასთან დაკავშირებით. მომხრე – 111 7. კანონპროექტი “საქართველოს 2001 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ” კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე”. კანონპროექტი წარადგინა ფინანსთა მინისტრმა ზურაბ ნოღაიდელმა. აღორძინებამ მხარი არ დაუჭირა 183 მილიონიან ბიუჯეტის სეკვესტრს. მომხრე – 126 მომხრე – 124 8. საქართველოს პარლამენტის საპროცედურო საკითხთა და წესების კომიტეტის თავჯდომარის არჩევა. როსტომ დოლიძემ დაიკავა საკითხთა და წესების კომიტეტის თავჯდომარის პოსტი. მომხრე – 125 პლენარყლი სხდომა დაიხურა ქვორუმის უქონლობის გამო. 25 ოქტომბერი, ხუთშაბათი 1. კანონპროექტი “საქართველოს თავდაცვის შესახებ “საქართველოს კანონში დამატების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტი წარადგინა თავდაცვის მინისტრის მოედგილემ გენერალმა ვაჟა რამიშვილმა. კანონპროექტის მიხედვით, გენერალურ შტაბი საომარ თუ სხვა საგანგებო სიტუაციებში ასრულებს პრეზიდენტის უშუალო მითითებებს და მისი ფუნქცია-მოვალეობები განისაზღვრება დებულებით. ცვლილება ხორციელდება ნატო-ს სტანდარტებზე რეფორმირების ფონზე. განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 146 2. კანონპროექტი “საქართველოს უშიშროების შესახებ” საქართველოს კანონში დამატების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტი წარადგინა თავდაცვისა და Uუშიშროების კომიტეტის თავჯდომარის პირველმა მოადგილემ Gგია ჯაყელმა. განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 134 3. კანონპროექტი “საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის შესახებ” კანონპროექტი წარადგინა დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის თავჯდომარემ ზურაბ ცქიტიშვილმა. კანონპროექტი დავას აღარ იწვევდა დეპუტატებში, რადგანაც მაქსიმალურად იქნა მათი ყველა პრეტენზიები გათვალისწინებული. ზურაბ ცქიტიშვილმა სცადა აეხსნა კოლეგებისთვის, რომ საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატა არ გახდებოდა მონოპოლისტი, რადგანაც კანონით მისი წევრობა სავალდებულო არ არის. განიხილეს II და III მოსმენით. მომხრე – 134 მომხრე – 141 4. კანონპროექტი “ადგილობრივი მმართველობისა და თვითმმართველობის ორგანულ კანონში” ცვლილებების და დამატებების შეტანის თაობაზე”. კანონპროექტი წარადგინა დეპუტატმა ვახტანგ ხმალაძემ. ცვლილებები ეხებოდა ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებისათვის უფლებამოსილების ვადის გაგრძელებას 2002 წლის 3 ივნისამდე, რაც გულისხმობს თვითმმართველობის არჩევნების ჩატარებას 2002 წლის ივნისის დასაწყისისთვის. არჩევნების ზუსტი თარიღი კანონში არ განისაზღვრა, რადგანაც ეს პრეზიდენტის პრეროგატივაა. პრეზიდენტის საპარლამენტო მდივანმა ვალერი ხაბურზანიამ ფაქტიურად მხარი დაუჭირა ამ ცვლილებას, თუმცა ამასთანავე დასძინა, რომ თუ პარლამეტი ცსკ-ოს რეკომენდაციას არჩევნების 1 წლით გადადების შესახებ გაიზიარებდა უკეთესი იქნებოდა. დეპუტატებმა კატეგორიულად არ გაიზიარეს წინადადება არჩევნების ერთი წლით გადადების შესახებ და განმარტეს, რომ უხეში პრეცედენტი უფლებემოსილების ვადის გაგრძელების შესახებ მაქსიმალურად შემჭიდროვებულ ვადებში უნდა განხორციელდეს. კენჭი ეყარა დაჩქარებული წესით, სამივე მოსმენით. მომხრე – 154 მომხრე – 121 5. დადგენილების პროექტი “საქართველოს ტერიტორიული სახელმწიფოებრივი მოწყობისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ზოგიერთი პრონციპის და შესაბამისი კანონპროექტების შემმუშავებელი დროებითიო კომისიის შექმნის თაობაზე” დადგენილების პროექტი მომზადდა ფრაქციათა შეჯერებული პოზიციების საფუძველზე. პარლამენტს უნდა შეექმნა კომისია, რომელსაც 2001 წლის 1 იანვრამდე მოემზადებინა “საქართველოს ტერიტორიული სახელმწიფოებრივი მოწყობის შესახებ” კონსტიტუციური კანონის პროექტი, რომელიც რეგიონალიზმის და რეგიონის აღმასრულებელი ორგანოს ხელმძღვანელის არჩევითობის პრინციპებს დაეყრდნობოდა. ასევე, 2001 წლის 1 თებერვლამდე უნდა მომზადებულიყო კანონპროექტი, რომელსაც საფუძვლად დაედებოდა სრული თვითმმართველობის განხორციელების პრინციპი. ორივე კანონპროექტის მიღება პარლამენტს უნდა ეზრუნველყო მარტისათვის. დადგენილებაში ჩადებული იყო პირობა, რომ კონსტიტუციური კანონის მიუღებლობის შემთხვევაში, მომზადდეს კანონპროექტი, რომელსაც საფუძვლად დაედება რაიონის საკრებულოს შექმნა პროპორციული საარჩევნო სისტემით და რაიონის აღმასრულებელი ორგანოს ხელმძღვანელის არჩევითობა. ფრაქციებს შორის დადებული შეთანხმება დაირღვა. მიუხედავად “მრეწველების”, “აღორძინების’ და “ახალი მემარჯვენეების” თხოვნისა დადგენილებისთვის კენჭი ეყარათ თვითმმართველობის კანონში ცვლილების პირველი მოსმენით კანჭისყრის შედეგ, ყოფილმა უმრავლესობამ საპირისპირო გააკეთა. აღსანიშნავია, რომ არც “ტრადიციონალისტებმა”, “სოციალისტებმა” და “XXI საუკუნემ” მხარი არ დაუჭირეს დადგენილებას. ტრადიციონალისტებმა უკმაყოფილება გამოთქვეს იმ პუნქტის მიმართ, სადაც რაიონული მოწყობის შენარჩუნება არ იყო გამორიცხული. კენჭისყრის შედეგად დადგენილების პროექტი ჩავარდა. მომხრე – 80 6. საქართველოს ორგანული კანონის პროექტი “საქართველოს ორგანულ კანონში “საქართველოს საარჩევნო კოდექსი” ცვლილებებისა და დამატებების შეტანის თაობაზე” აღსანიშნავია, რომ პოლიტიკური ძალების უმრავლესობამ მხარი არ დაუჭირა დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხის საქართველოს ორგანული კანონის პროექტი “საქართველოს ორგანულ კანონში “საქართველოს საარჩევნო კოდექსი” ცვლილებებისა და დამატებების შეტანის თაობაზე” მეორე მოსმენით განხილვის გაგრძელებას. ვალერი გელბახიანი საერთოდ ახალი საარჩევნო კოდექსის შექმნაზე საუბრობდა და საარჩევნო კოდექსში ცვლილებებს კენჭისყრის დროს ჩავარდნას უწინასწარმეტყველებდა. იგი ასევე ეჭვქვეშ აყენებდა ცსკ-ოს წევრების არჩევის შესაძლებლობასაც. საბოლოოდ საკითხის განხილვა გადაიდო, მიუხედავად მრეწველთა დაჟინებული მოთხოვნისა. დაგენილების ორი პროექტი მომზადდა ფრაქცია “აღორძინების” და დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის მიერ, რომელთა შეჯერებაც ადვილად მოხერხდა. დადგენილების მიხედვით, ენერგეტუკული კრიზისის შემსწავლელმა დროებითმა საპარლამენტო კომისიამ უნდა შეისწავლოს ენერგეტის მარეგულირებელი კომისიის გადაწყვეტილების საფუძვლიანობა თბილისის მოსახლეობისათვის ტარიფის გაზრდასთან დაკავშირებით. ასევე, ეთხოვა იუსტიციის სამინისტროს, რათა მაქსიმალურ ვადაში, 10 დღეში განიხილოს სემკ-ის პროექტი, რათა მიეცეს დრო კომისიას მუშაობისათვის. პარლამენტმა ეს გზა გამონახა სემეკ-ის გადაწყვეტილების დროებით შესაჩერებლად, თუმცა დეპუტატები აქტიურად ახსენებდნენ მოსახლეობას კანონის იმ მუხლს, რომელიც დამოუკიდებელი სემკ-ის გადაწყვეტილების საამართლოში გასაჩივრებას ეხება. მომხრე – 132 2. კანონპროექტი “სამედიცინო-სოციალური ექსპერტიზის შესახებ” კანონპროექტი წარადგინა შრომის, ჯანმრთელობის და სოციალური დაცვის მინისტრმა ავთანდილ ჯორბენაძემ. განიხილეს I მოსმენით. მომხრე – 154 3. კანონპროექტი “წამლისა და ფარმაცევტული საქმიანობის შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებების და დამატებების შეატნის თაობაზე” კანონპროექტი წარადგინა შრომის, ჯანმრთელობის და სოციალური დაცვის მინისტრმა ავთანდილ ჯორბენაძემ. განიხილეს I მოსმენით. მომხრე – 154 4. კანონპროექტი “საექიმო საქმიანობის შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებებისა და დამატებების შეტანის თაობაზე” კანონპროექტი წარადგინა ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალურ საკითხთა კომიტეტის თავჯდომარემ ზეზვა ღუღუნიშვილმა. განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 149 5. კანონპროექტი “საქართველოს ზოგად ადმინისტრაციულ კოდექსში დამატების შეტანის შესახებ” კანონპროექტი წარადგინა იურიდიულ საკითხთა, კანონიერებისა და ადმინისტრაციული რეფორმების კომიტეტის თავჯდომარის მოადგილემ მამუკა კობახიძემ. განიხილეს გამარტივებული წესით. მომხრე – 133 6. კანონპროექტი “იძულებით გადაადგილებულ პირთა-დევნილთაA შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებების და დამატებების შეატნის თაობაზე” კანონპროექტი წარადგინა ლტოლვილთა და განსახლების მინისტრმა ვალერი ვაშაკიძემ. განიხილეს I მოსმენით. მომხრე – 148 7. საქართველოს პარლამენტის 1999 წლის 10 სექტემბრის #2408-Iს დადგენილებისა და საქართველოს პარლამენტის 1999 წლის 20 ნოემბრის #3-Iს დადგენილების შესახებ საქართველოს პარლამენტის საპროცედურო საკითხთა და წესების კომიტეტის დასკვნა. საკითხი წარადგინა დეპუტატმა ვახტანგ რაზმაძემ და კომიტეტის სახელით დადებითი დასკვნის საფუძველზე რეკომენდაცია მისცა ბორის კაკუბავასთვის სადეპუტატო იმუნიტეტის აღგდენას. მომხრე – 116
მოწინააღმდეგე – 8
2. კანონპროექტი “კომერციული ბანკების შესახებ” საქართველოს კანონში ცვლილებების შეტანის თაობაზე”
მოწინააღმდეგე – 4
მოწინააღმდეგე – 4
მოწინააღმდეგე – 1
მოწინააღმდეგე – 1
მოწინააღმდეგე – 1
მოწინააღმდეგე – 28 /II მოსმენა/
მოწინააღმდეგე – 28 /III მოსმენა/
მოწინააღმდეგე – 5
24 ოქტომბერი, ოთხშაბათი
მოწინააღმდეგე – 3
მოწინააღმდეგე – 9
მოწინააღმდეგე – 13 /II მოსმენა/
მოწინააღმდეგე – 10 /III მოსმენა/
მოწინააღმდეგე -3 /I მოსმენა/
მოწინააღმდეგე – 31 /II მოსმენა/
მომხრე – 121
მოწინააღმდეგე – 30 /III მოსმენა/
მოწინააღმდეგე – 51
26 ოქტომბერი, პარასკევი
1. საქართველოს პარლამენტის დადგენილების პროექტი ელექტროენერგიაზე ტარიფის მომატებასთან დაკავშირებით.
მოწინააღმდეგე – 0
მოწინააღმდეგე -5
მოწინააღმდეგე -2
მოწინააღმდეგე -2
მოწინააღმდეგე -1
მოწინააღმდეგე -1
მოწინააღმდეგე – 4