ვენეციის კომისია: ანტიკორუფციული ბიუროს დამოუკიდებლობა არსებული სახით არასაკმარისია

2023 წლის 15-16 დეკემბერს გამოქვეყნებულ მოსაზრებაში, რომელიც საქართველოს ანტიკორუფციულ კანონმდებლობასა და 2022 წლის ნოემბერში ანტიკორუფციულ კანონში შეტანილ დებულებებს ეხება, ვენეციის კომისია აცხადებს, რომ „არსებული ინსტიტუციური სტრუქტურა არ უზრუნველყოფს ანტიკორუფციული ბიუროს დამოუკიდებლობის საკმარის ხარისხს“.

ვენეციის კომისია მიიჩნევს, რომ ბიუროს კომპეტენციები პოლიტიკური პარტიების დაფინანსებაზე ზედამხედველობისა და მაღალჩინოსნების ქონებრივი დეკლარაციებისა და ინტერესების მონიტორინგის კუთხით საჭიროებს დამატებით გარანტიებს, რომლებიც კანონში უნდა შევიდეს. კომისია ხაზს უსვამს იმ ფაქტს, რომ ბიუროს ხელმძღვანელის დანიშვნისა და გადაყენების უფლებამოსილება ძირითადად პრემიერ-მინისტრის ხელშია და ამას „განსაკუთრებით პრობლემურად“ მიიჩნევს.

აღნიშნავს რა, რომ 2022 წლის ნოემბერში საქართველოს ანტიკორუფციულ კანონში შეტანილი ცვლილებები მიზნად ისახავს ანტიკორუფციული საქმიანობის ინსტიტუციურ გაძლიერებას და კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლას ევროკომისიის ერთ-ერთი პრიორიტეტის შესასრულებლად, ვენეციის კომისია თავს იკავებს ევროკავშირის კრიტერიუმებთან შესაბამისობის შეფასებისგან. მიუხედავად ამისა, ის აცხადებს, რომ „სხვადასხვა პრევენციული ანტიკორუფციული ფუნქციების ბიუროში გაერთიანება არ შეესაბამება გაცხადებულ მიზანს, რომელიც მაღალ დონეზე კორუფციასთან ბრძოლას გულისხმობს“.  

მოსაზრებაში ხაზგასმულია, რომ „დამოუკიდებლობა სტრუქტურული და ოპერატიული ავტონომიის სათანადო დონით, რომელიც მოიცავს სამართლებრივ და ინსტიტუციურ მექანიზმებს პოლიტიკური ან სხვა გავლენის თავიდან ასაცილებლად, სპეციალიზებული ანტიკორუფციული ორგანოებისთვის ფუნდამენტურ მოთხოვნად განიხილება“.

დამოუკიდებლობის, პოლიტიკური ნეიტრალიტეტისა და საზოგადოების ნდობის გასაძლიერებლად, ვენეციის კომისიის რეკომენდაციით, საჭიროა, რომ:

გარდა ამისა, რეკომენდებულია 2022 წლის ნოემბრის დებულებების ზოგიერთი სხვა ელემენტის გადახედვა, კერძოდ:

ასევე წაიკითხეთ:

Exit mobile version