თბილისის მერმა ქალაქის სატრასპორტო პოლიტიკაში დაგეგმილი ცვლილებები წარადგინა

დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ 27 აგვისტოს თბლისის სატრანსპორტო პოლიტიკის მთავარი მიმართულებების, მათ შორის, ავტობუსის სატრანზიტო დერეფნის (TBT) პრეზენტაცია გამართა.

თბილისის მერის თქმით, მუნიციპალიტეტის ძირითადი ამოცანა, საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე მოთხოვნის გაზრდა და დედაქალაქში მეტი საავტობუსე ზოლის გაჩენაა, რათა „მოქალაქეებმა გადაადგილება კომფორტულად და სწრაფად შეძლონ“.

მანვე აღნიშნა, რომ მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ კერძო ავტომობილების მძღოლების, არამედ ქვეითების, ავტობუსით, ველოსიპედით თუ სხვა სატრანსპორტო საშუალებებით მოსარგებლეების ინტერესების გათვალისწინება.

პრეზენტაზიაზე თბილისის მერის მოადგილემ მაია ბითაძემ დამსწრეებს დედაქალაქის ძირითად ქუჩებსა და გამზირებზე სატრანსპორტო რეფორმის ფარგლებში დაგეგმილი ათი სატრანზიტო დერეფნის სქემა გააცნო. ესენია:

ბითაძის თქმით, ახალი სქემით, თბილისის სატრანზიტო დერეფანი 44 საქალაქო მთავარი დერეფნის მკვებავ და 185 საქალაქო ხაზსა და მთავარი დერეფნის მკვებავ ლოკალურ მონაკვეთებს გააერთიანებს. აქედან პირველში 8, 10 და 12-მეტრიანი ავტობუსები იმოძრავებენ, მეორეში კი – ძირითადად სამარშრუტო ტაქსები.

ავტობუსების სატრანზიტო დერეფანი შესაბამისი ხაზებით, ფოტო: თბილისის მერია

ბითაძემ ასევე აღნიშნა, რომ დედაქალაქს 18 მეტრის სიგრძის 251 , 20 მეტრის სიგრძის 370, 10 მეტრის სიგრძის 90, 8 მეტრის სიგრძის 220 ავტობუსი და 1 422 სამარშრუტო ტაქსი მოემსახურება.

მისივე თქმით, ავტოპარკის განახლების შემდეგ, მუნიციპალურ ავტობუსებს ერთდროულად 84 000 მგზავრის გადაყვანა შეეძლებათ, ტრანსპორტის მოლოდინის დრო კი – საშუალოდ 7-15 წუთამდე შემცირდება.

თბილისის მერის მოადგილისვე ცნობით, პროექტი დედაქალაქში „ჭკვიანი“ შუქნიშნების დანერგვასაც ითვალისწინებს.

This post is also available in: English (ინგლისური) Русский (რუსული)

Exit mobile version